اختلاف میان برلیانس H320 و H330

در آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی بود که از اتوموبیل برلیانس H330 در نمایشگاه پکن برای اولین بار رونمایی به عمل آمد

بدنه اتوموبیل برلیانس H330 را می توان نسبتا مدرن به حساب آورد بدنه این اتوموبیل به وسیله موسسه پنین فارینا ایتالیا طراحی گشته است

اتوموبیل برلیانس H330 را میتوانیم نسخه فیس لیفت شده  JUNJIE FSV به حساب آوریم

کمپانی برلیانس برای هویت بخشی به خودروهایش و همچنین ایجاد نمودن کاراکتری منحصر به فرد بخش جلویی اتوموبیل را شبیه سدان H530 و کراس اوور

V5 طراحی کرد و می توان گفت که این کمپانی جز کمتر خودروسازان چینی می باشد که این اقدام را انجام می دهد

علیرغم اینکه خودروی مذکور پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای نسبت به سلف خویش داشته ولی برخی از رسانه‌های چینی طراحی قسمت پشت آن را نامتناسب

ارزیابی نموده و ابعاد بکار رفته در این بخش را بزرگ دانستند و نیز خطوط به کار رفته در این قسمت را هم پوششی برای کمرنگ نمودن این نقیصه دانستند.

 

در کابین این خودرو نیز تغییرات درخوری نسبت به مدل FSV صورت پذیرفته و از متریال به‌مراتب بهتر و نیز تجهیزات بیشتری استفاده شده است. همچنین

برلیانس مدعیست که برای کاهش هر چه بیشتر صدا و لرزش در کابین، آن را تا حد زیادی از محیط خارجی ایزوله نموده است. کنسول میانی آن نیز کاملاً

تغییر یافته و کارآمدتر شده است. البته برخی از منابع از جنس فرمان این خودرو ایراد گرفته و آن را ارزان‌قیمت ارزیابی نمودند و همچنین اندازه دکمه به کار رفته

در LEVER جعبه‌دنده اتوماتیکش را نیز بسیار بزرگ و خاص خودروهای سنگین دانستند.

 

به لحاظ ایمنی نیز این خودرو مجهز به ۲ کیسه هوای ایمنی به صورت استاندارد می‌باشد، که در صورت سفارش، امکان نصب کیسه‌های جانبی نیز در آن وجود

دارد. علاوه بر این‌ها، خودروی فوق به سیستم‌های ABS و EBD نیز مجهز است که منبع هر دوی این سامانه‌ها شرکت AG CONTIENTAL آلمان می‌باشد. بنا به

ادعای وب‌سایت شرکت، ترمزهای این مدل قادرند که در مسافتی معادل ۴۰٫۲ متر، سرعت این خودرو را از ۱۰۰ کیلومتر به صفر برسانند.

 

 

دومین خودرویی که به آن می‌پردازیم خودروی هاچ بک H320 می‌باشد. این مدل از ساختار فنی مشابه ای با نمونه H330 برخوردار است. مدل مذکور نمونه فیس

لیفت شده خودروی JUNJIE FRV می‌باشد. طراحی این خودرو نیز همچون سدان H330 توسط موسسه پنین فارینا ایتالیا صورت پذیرفته است. برخی از

رسانه‌های چینی طرح این خودرو را الهام گرفته از نسل پیشین ب ام و سری یک می‌دانند و تغییرات صورت گرفته در نمای جلو این خودرو را خوب و مناسب

ارزیابی می‌کنند. در کل طرح بدنه آن از پویایی و دینامیک خاصی برخوردار است که کمتر در خودروهای چینی مشاهده می‌شود.

 

 

کابین این خودرو نیز همچون مدل H330 کاملاً ساده و کاربردی طراحی شده است و نسبت به نمونه پیشین خود کاملاً ارتقاء یافته و مواد مرغوب‌تری و

مناسب‌تری هم در آن به کار رفته است. علاوه بر این، به کاهش صدا و نیز ایزولاسیون هم توجه خاصی مبذول شده است. گرچه در این مورد خاص راه درازی را در

پیش دارد تا بلکه همسنگ همتایان غربی، ژاپنی و کره‌ای خود گردد.

 

به لحاظ ایمنی نیز این خودرو مجهز به ۲ کیسه هوای ایمنی به صورت استاندارد می‌باشد. علاوه بر آن، از سیستم‌های همچون ABS و EBD نیز بهره می‌برد.

همچنین بنا بر ادعای وب‌سایت شرکت برلیانس، مسافت ترمزگیری در آن از سرعت ۱۰۰ کیلومتر به صفر معادل ۳۹٫۱ متر است.

 

پیشرانه‌های مورد استفاده در هر دو خودرو H320 و H330 مشابه یکدیگر می‌باشد. این موتور ۴ سیلندر خطی و با حجمی معادل ۱٫۵ لیتر می‌باشد؛ توان آن

معادل ۱۰۵ اسب بخار و خروجی گشتاوری آن نیز برابر با ۱۴۳ نیوتن متر است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم هر دو خودرو از یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک

بهره می‌برند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید