تینا و قشقایی به محصولات پارس خودرو وارد شدند

ایرنا : مدیرعامل کمپانی پارس خودرو بیان داشت :

خودرویی که جایگزین اتومبیل ماکسیما خواهد شد تینا می باشد و همچنین خودرویی که جایگزین اتومبیل رونیز خواهد شد اتومبیل قشقایی خواهد شد .

در حین مراسم رونمایی از ۴ خودروی جدید کمپانی سایپا که در روز شنبه برگزار گردید مسیح تفرشی بیان داشت :

تا بهمن ماه امسال اتومبیل جدید قشقایی برای به فروش رسیدن آماده خواهد گشت و همچنین اتومبیل تینا هم تا پایان امسال روانه کشور می گردد . تینا در کلاس اتومبیل E می باشد و به صورت سی کی دی قرار است وارد کشور گردد .

وی، قیمت خودروی تینا را ۵۰ میلیون تومان و خودروی قشقایی را ۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و اظهار داشت: سال جاری به دلیل تاثیر غیرمستقیم بحران مالی جهان بر صنعت خودرو سازی کشور، سال بسیار سختی برای خودروسازان داخلی خواهد بود.
وی سال گذشته را سالی پربار برای شرکت پارس خودرو ارزیابی کرد و گفت: در سال گذشته با رشد ۲۱ درصدی تولید، ظرفیت تولید شرکت پارس خودرو از ۶۰۰ دستگاه در روز به یک هزار و ۵۰ دستگاه در روز افزایش یافت.

تفرشی سپس از کاهش ۲۵ درصدی هزینه های تولید در بازار خودرو خبر داد و تاکید کرد: میزان فروش در سال قبل نسبت به مدت مشابه ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی در پایان از برنامه های این شرکت برای کاهش مصرف سوخت در سال اصلاح الگوی مصرف خبر داد و تصریح کرد: در زمان حاضر پارس خودرو ۲۴ درصد از سهم بازار خودرو کشور را در اختیار دارد.

 

تاریخچه :

شرکت پارس خودرو در سال ۱۳۳۵، به شماره ثبت ۵۲۷۲ و با نام شرکت «جیپ» تأسیس شد و با واردات و فروش اتومبیل‌های جیپ ویلیز و قطعات یدکی آن فعالیت خود را شروع کرد.

شرکت در سال ۱۳۳۸ پس از احداث کارخانه در جاده مخصوص کرج (محل کنونی شرکت)، مونتاژ انواع اتومبیل‌های جیپ را در ایران آغاز نمود. در سال ۱۳۴۵ به دنبال احداث سالن‌های پرس و ساخت قطعات و توسعه عملیات، تولید اتومبیل‌های آریا و شاهین (رامبلر) به محصولات قبلی اضافه گردید.

در تاریخ ۱۳۵۲/۰۲/۰۴ شرکت «موتور جک (سهامی خاص)» به شماره ثبت ۱۶۸۳۲ تأسیس و کلیه دارایی‌ها و تعهدات شرکت جیپ به این شرکت منتقل شد. نام شرکت در تاریخ ۱۳۵۲/۰۲/۰۸ بر طبق مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده به «شرکت جنرال موتورز ایران (سهامی خاص)»، در سال ۱۳۵۹ به «خودروسازی ایران» و سپس در همان سال به «پارس خودرو» تغییر یافت.

شرکت پارس خودرو بر اساس صورتجلسه مجمع فوق‌العاده مورخ ۱۳۷۱/۰۱/۲۶ و به استناد ماده ۲۷۸ قانون اصلاح، قسمتی از قانون تجارت، از «سهامی خاص» به «سهامی عام» تبدیل گردید و اساسنامه جدید شرکت مشتمل بر ۸۰ ماده و ۱۵ تبصره مورد تصویب قرار گرفت.

در اواخر سال ۱۳۷۸ و در پی عرضه سهام شرکت در بازار بورس، شرکت سایپا ۵۱ درصد از سهام شرکت را خریداری نمود و با این اتفاق این شرکت از شمول شرکت‌های دولتی خارج گردید. در سال ۸۲، ۳۴درصد دیگر از سهام شرکت توسط شرکت سایپا خریداری شد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید