نگاهی به خودروی برلیانس H330

از خودروهایی خوب و با کیفیتی که در ایران مونتاژ و تولید می شوند می توان به  «برلیانس H330» اشاره کرد. این خودروی ساخت کشور چین طرحی کپی شده اما ظریف از «خودروی BMW» سری یک می باشد. اصول طراحی به دقت در آن رعایت شده است که باعث زیبایی و چشم نوازی آن شده است. بررسی عملکرد و «طراحی بیرونی و داخلی» این خودرو، راحتی «رانندگی» با آن، کیفیت قطعات ساخت آن، قدرت موتور و سرعت آن از جمله مواردی است که دوست داران ماشین و ماشین بازان به آن می پردازند. با ما همراه باشید در نگاهی به این خودروی با کیفیت.

گلگیر های پف کرده در هر ۴ گوشه «ماشین» ، وجود خطوط و برجستگی های جذاب و آیرودینامیک و طراحی منحصر بفرد و هوشمندانه چراغ ها در مجموع برلیانس H330 را به یکی از خوش چهره ترین ماشین های سدان مونتاژ شده در کشور تبدیل کرده است .

درون کابین برلیانس H330 ویژگی اصلی طراحی بر اساس سادگی و راحتی است ولی با اینکه اتاق ماشین طراحی اش ساده و کار آمد است به خوبی هم جلوه لوکس بودن دارد که در ترکیب با رنگ بندی مشکی و کرم پرستیژ خاصی به کابین ماشین بخشیده است و نشان میدهد که تا چه حد برای طراحی کابین برلیانس H330 زحمت کشیده شده است و از نظر ویژگی های اصلی کابین در مقایسه با دانگ فنگ اچ ۳۰ کراس بسیار ماشین بهتری است .

برلیانس H330 در رنچ قیمت خودش جزء ماشین هایی میباشد که بالاترین کیفیت ساخت و مونتاژ را دارد و کیفیت متریال به کار رفته درون کابین ماشین هم نسبتا خوب ارزیابی میشود و راضی کننده است و در مقایسه با دانگ فنگ اچ ۳۰ کراس در یک سطح میباشد ولی از نظر رنگ بندی و طراحی کابین برلیانس اچ ۳۳۰ ماشین زیبا تری است. یکی دیگر از نقاط مثبت برلیانس H330 را صندلی های ماشین میتوان دانست که نرم و راحت هستند ، عریض هستند و صندلی راننده هم در ۸ جهت به صورت برقی تنظیم می شود که در مجموع ارگونومی بسیار خوبی برای سرنشینان ماشین و علی الخصوص راننده به وجود میاورد که قرار گیری راننده و تسلطش بر ماشین کمی با چاشنی اسپرت همراه است که لذت راندن با این ماشین را دو چندان مینماید و در مقایسه با ارگونومی صندلی های دانگ فنگ برلیانس h330 کاملا بهتر و راحت تر است و صندلی های در برگیرنده تری را دارا میباشد و در کل درون کابین اکثریت موارد به نفع برلیانس اچ ۳۳۰ میباشد .

ابعاد داخلی کابین برلیانس H330 علی رغم اینکه ابعاد بدنه ماشین در حد متوسط است بسیار جادار میباشد و از همه مهم تر صندوق عقب بسیار جادار برلیانس H330 میباشد که طراحی بسیار خوبی دارد و کاملا صندوق عقب ماشین جوابگوی سفر های درون شهری و برون شهری است و این ماشین در مقایسه با دانگ فنگ اچ ۳۰کراس که شبیه یک کراس اوور است از نظر ابعاد در یک سطح و اندازه است . از نظر امکانات رفاهی و ایمنی هم برلیانس H330 ماشین کاملی به نظر میرسد و به طور کلی برلیانس H330 در بخش طراحی و کابین و … ماشین خوب و با کیفیتی است و امتیاز بالایی را با توجه به قیمت و کلاس ماشین دریافت مینماید.
در بخش ویژگی های فنی برلیانس H330 از یک پیشرانه ۴ سیلندر با آرایش خطی به حجم ۱۴۹۸ سی سی بهره میبرد که به خوبی از عهده ماشین برمیاید و شتاب و چالاکی راضی کننده ای در اختیار راننده قرار میدهد . در دور موتور ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۱۰۳ اسب بخار قدرت پیشرانه ماشین تولید میکند و در دور موتور ۳۸۰۰ دور در دقیقه هم گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر از پیشرانه برلیانس H330 حاصل میگردد و در اختیار راننده ماشین قرار میگیرد . برلیانس H330 در مقایسه با ماشین دانگ فنگ اچ ۳۰ کراس بر روی کاغذ از قدرت و گشتاور تقریبا یکسانی بهره میبرد اما در عمل نمونه گیربکس اتوماتیک برلیانس اچ ۳۳۰ از ماشین رقیب یک قربانی میسازد و بسیار قابلیت های حرکتی بهتری دارد .

 

برلیانس H330 بر مبنای اقتصادی بودن و استفاده شهری طراحی شده است اما شتابگیری خوب و قابل اعتمادی دارد و از همه مهم تر مصرف سوخت ۶٫۷ لیتری ماشین در سیکل ترکیبی با وجود گیربکس اتوماتیک میباشد که بسیار عالی به نظر میرسد و کاملا ماشین اقتصادی میباشد که با توجه به پارامتر های ماشین در این کلاس این رقم کاملا خوب است .

 

برلیانس H330 ماشین کم استهلاکی است و صاحبان آن اصلا تا به حال در مورد مسائل فنی آن شکایت خاصی نداشته اند و در مقایسه با دانگ فنگ اچ ۳۰ کراس که از پیشرانه tu5 ایرانیزه و گیربکس aisin بهره میبرد کم استهلاک تر و بسیار هماهنگ تر است . پیشرانه برلیانس H330 با یک گیربکس ۴ سرعته تیپ ترونیک کوپل شده است که هماهنگی خوبی با موتور دارد ، تعویض دنده هایش خوب است و کارکردش هم روان میباشد ولی یک حالت خنگی در اکثریت گیربکس های ماشین چینی وجود دارد که کم وبیش در برلیانس H330 هم مشاهده میگردد . از نظر انتقال قدرت برلیانس H330 چه در نمونه دنده دستی و چه اتوماتیک قابلیت های فراتر و عملکرد بهتری را نسبت به دانگ فنگ اچ ۳۰ کراس دارا میباشد .
برلیانس H330 ماشین خوش دست و با هندلینگ سطح بالایی ارزیابی میشود و سواری رضایت بخشی را ارائه میدهد . البته سیستم تعلیق برلیانس H330 کمی خشک احساس میشود که البته از کوبش های آزار دهنده یاتکان های شدید خبری نیست و در تمام مسیر های قابل پیمایش برلیانس H330 ماشین نرم و آرامی احساس میگردد . برلیانس H330 از سیستم فرمان برقی سود میبرد که دقیق است و فرمان پذیری برلیانس H330 را خوب و لذت بخش کرده است و در پیچ ها به طور کامل میتوانید به این ماشین اعتماد کنید . ترمز های برلیانس H330 هم مناسب است و به خوبی از عهده توقف ماشین بر میایند . برلیانس H330 از نظر سواری ، لذت رانندگی و … از آنجایی که کمی با خود چاشنی اسپرت را به همراه دارد ماشین لذت بخشی است و کیفیت سواری و مانور پذیری و تقسیم وزن و … از ماشین دانگ فنگ اچ ۳۰ کراس کاملا بهتر است .
برلیانس H330 یک «خودروی چینی» با کیفیت است که چهره ای زیبا دارد ، کیفیت ساختش مناسب است ، مصرف سوخت و استهلاک پایینی دارد و به همراه امکانات رفاهی مناسب ارائه میشود . برلیانس H330 در محدوده قیمتی خودش و در کلاس خودش گزینه ای مناسب به شمار میرود که اگر چینی بودن آن را نا دیده بگیریم نقاط مثبت زیادی دارد و در محدوده قیمت خودش از بهترین ماشین ها می باشد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید