درباره برلیانس بدانید!

اگرچه برخی خودروسازان خیلی در این بازار رقابتی مشهور نیستند .  اما از آن حد از درایت و آینده‌نگری برخوردارند که در راه رسیدن به هدف خود از بزرگانی کمک بگیرند ، که در این بازار شهرتی دارند .

یکی از گمنامان این بازار هم برلیانس نام دارد بی‌شک این صنعتگر شرقی از پیشینه ژرفی برخوردار نمی باشد  و مثل  دیگر برادران خود جوان و به دنبال شهرت می باشد  شاید به همین دلیل  است که چشم به بازارهای شرق و غرب گیتی دوخته تا بلکه بختش را در آن‌ها آزمایش کند.
شرکت برلیانس در سال ۱۹۹۲ میلادی و توسط شخصی به نام یانگ رو تاسیس شده است .  محل استقرارش نیز شهر شن یانگ چین می‌باشد.

این مجموعه تا سال ۲۰۰۲ میلادی تنها به ساخت مینی‌بوس مشغول بودند . در سال ۲۰۰۳ میلادی قراردادی بین این شرکت و کمپانی خودروسازی ب ام و امضاء شد که در پی آن مقرر گردید که تولید و فروش و پشتیبانی مدل‌های گوناگون ب ام و در سراسر خاک چین، به برلیانس تحویل داده شود.

گرچه برخی از همتایان چینی برلیانس تمامی همت خویش را به این امر متمرکز کردند که وارد بازار آمریکا شوند، ولی برلیانس این ایده را از همان سال ۲۰۰۸ میلادی کنار گذاشت  و تنها به فروش مختصری به بازار اروپا اکتفا کرد ، که البته آن‌هم در سال ۲۰۱۰ میلادی متوقف گشت  در حال حاضر محصولات این شرکت به کشورهایی همچون روسیه، استرالیا، کره جنوبی، شیلی، کلمبیا، مصر، کویت و الجزایر و …. صادر می گردند.

در سال ۲۰۰۷ میلادی، این شرکت تصمیم گرفت که وارد بازار اروپا شود، به همین لحاظ سدان نسبتاً بزرگ BS6 را روانه این قاره کرد  از جمله ممالکی هم که این خودرو به آن صادر گشت  کشور بلژیک می باشد . اما عرضه این مدل شکست سنگینی را برای برلیانس به همراه داشت! بی‌شک در این مورد، آیتم ایمنی نقش اصلی را ایفاء نمود.

ماجرا از آنجا شروع  شد که خودروی مذکور در انستیتو ایمنی ADAC آلمان خود را ضعیف جلوه داد  و بدتر از آن، در موسسه ایمنی EURONCAP تنها یک ستاره را گرفت . این موارد سبب شد که صدها تن از خریداران اروپایی این خودرو، سفارش خریدشان را معلق کنند  برای جبران این ضعف‌ها، برلیانس این خودرو را از نو طراحی کرد  و ۶۰ بخش اصلی آن را کاملاً تغییر داد.

پیامد این تغییرات هم به دست آوردن سه ستاره از انستیتو ایمنی LDIADA اسپانیا و نیز کسب همین تعداد ستاره از موسسه EURONCAP بود.

با این وجود، بهای این مدل به طور قابل‌ملاحظه‌ای بالا رفته بود و از طرفی نیز شرکت واردکننده آن در سال ۲۰۰۹ میلادی ورشکسته بود، به همین خاطر برلیانس تلاش نمود که کار فروش این مدل را به‌تنهایی به‌پیش ببرد؛ ولی به دلیل بالارفتن  قیمت و نیز بی‌میلی بازار اروپا نسبت به آن – به خاطر شکست کاملاً علنی آن در تست تصادف – برلیانس را وادار کرد که بازار اروپا را ترک نموده و در آوریل سال ۲۰۱۰ میلادی صادراتش را به این قاره خاتمه دهد.

برای اولین بار در آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی، برلیانس H330 در نمایشگاه خودروی پکن به نمایش درآمد. بدنه آن که از ترکیب نسبتاً مدرنی استفاده شده ، توسط موسسه پنین فارینا ایتالیا تکوین یافته است.

این مدل نمونه فیس لیفت شده خودروی JUNJIE FSV است  شاید برلیانس از معدود خودروسازان چینی باشد که در راستای هویت بخشی به محصولاتش و نیز ایجاد کاراکتری خاص، قسمت جلوی این خودرو را همانند با سدان H530 و کراس‌اوور V5 طراحی کرد . علیرغم اینکه خودروی یاد شده  پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای نسبت به سلف خویش داشته اما برخی از رسانه‌های چینی طراحی قسمت پشت آن را نامتناسب ارزیابی کردند و ابعاد بکار رفته در این بخش را بزرگ دانستند و نیز خطوط به کار رفته در این قسمت را هم پوششی برای کمرنگ نمودن این نقیصه دانستند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید